Szerző(k): Dr. Molnár Gergő Zsolt | 2018.06.21 | Fogyasztóvédelem és e-kereskedelem
Ha nyaralni indulunk kedvencünkkel ne felejtsük el elolvasni a szálloda szabályzatát és tüzetesen tanulmányozni a honlapját, nehogy kellemetlen meglepetések érjenek minket a jól megérdemelt pihenés előtt. Nézzük, hogyan lehet stresszmentes a tartózkodásunk szállodában kutyával.
Manapság egyre többen viszik magukkal kedvencüket egy utazás során, s egyre nagyobb az igény a kutyás nyaralásra. Tudatos és körültekintő fogyasztóként mire érdemes figyelnünk a szálláshely kiválasztásakor?
Rengeteg szálláshely tünteti fel magát „kutyabarátként”, vagy szerepelteti a honlapján, hogy szívesen látják a kutyás vendégeket is. A szálláshely lefoglalása előtt mindenképpen érdemes tájékozódni arról, hogy felszámítanak-e felárat a kutya után. Ha van felár, ez általában szobánként/éjszakánként/kutyánként kerül elszámolásra. Figyeljünk oda, hogy ez az információ ne a szoba foglalása után vagy az utazáskor, a helyszínén derüljön ki!
Szintén probléma lehet, ha lefoglaljuk a szobát, azonban a szálláson nem örülnek a négylábú érkezésének és emiatt kénytelenek vagyunk az esetleges foglalási díjat elveszítve lemondani a szállást. Ebben az esetben élhetünk panasszal, amennyiben előzetes tudakozódásunk ellenére a foglalás után derül fény arra, hogy nem vihetjük magunkkal kedvencünket. Mindenképpen érdeklődjünk előre a szállodában – lehetőség szerint írásban –, hogy szívesen látják-e a kutyánkat.
„Kutyabarát” vendéglátóhelyekről, üzletekről sokszor a bejáratnál elhelyezett „kutyabarát hely” vagy a „kutyád is bejöhet” kifejezésekkel ellátott matrica tájékoztat minket.
Előfordulhat azonban, hogy a „kutyabarátként” hirdetett szálláshelyek valójában nem felelnek meg teljes mértékben ennek a jelzőnek. Kutyatulajdonosként tapasztalhatjuk, hogy attól, hogy a vendéglátóhelyen „megtűrt személy” négylábú kedvencünk, ettől a hely még nem lesz „kutyabarát”. Ahhoz, hogy egy szálláshely valóban kiérdemelje a kutyabarát jelzőt, az átlaghoz képest extra szolgáltatás nyújtását várhatjuk el. Ilyen lehet például a szobában elhelyezett itató- vagy etetőtál, esetleg külön a kutyák számára odakészített fekhely vagy finom falatok. Egyes szállodák külön kertes szobákat biztosítanak a kutyás vendégek részére, vagy lehetőséget kínálnak a szálloda területén a kutyafürdetésre, illetve a parkban való hatalmas sétára.
Ne hagyjuk, hogy egy aranyos logó vagy egy kedves reklám megtévesszen minket a szolgáltatás valódi tartalmával kapcsolatban. Ha úgy érezzük a szálláshely kereskedelmi kommunikációja és az adott szolgáltatás nem állt arányban, sőt kifejezetten megtévesztő volt vagy a valódi szolgáltatás tudatában nem választottuk volna az adott vendéglátóhelyet, panasszal élhetünk a Fogyasztóvédelmi Hivatal felé. Kereskedelmi kommunikációnak számít a vállalkozás önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével közvetlenül összefüggésben történő információközlés, függetlenül annak megjelenési módjától, eszközétől.
Azonban nekünk is ügyelnünk kell arra, hogy körültekintően járjunk el. Ugyanis a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok olyan fogyasztó magatartását veszik alapul, aki észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is. Nem győzzük tehát hangsúlyozni az előzetes tájékozódás fontosságát!
ADÓELJÁRÁSI JOGSZABÁLYOK (Art., Air., Avt.) MAGYARÁZATA
Art., Air., Avt. szabályainak gyakorlati értelmezése paragrafusról paragrafusra
ÚJ KÉZIKÖNYV!!!
Szerző: Dr. Kovács Ferenc
Formátum, terjedelem: B/5-ös formátum, 456 oldal
Megjelenés: 2024. április vége
Kedvezményes ár 2024. szeptember 30-ig:
22.900 Ft + áfa helyett 19.900 Ft + áfa
A blogcikk tájékoztató jelleggel készült, nem minősül egyedi ügyre alkalmazható hivatalos jogi véleménynek vagy jogi állásfoglalásnak. Az Ecovis Hungary Legal a jelen blogcikk egyedi ügyben történő felhasználásáért a jogi felelősségét kizárja.