Változások a Pénzügyi Békéltető Testület ügyintézési módjaiban

Szerző(k): Dr. Molnár Gergő Zsolt , Dr. Bognár Ildikó | 2022.04.28 | Minden egyéb, ami érdekelheti

Arról már korábban is írtunk, hogy ha a pénzügyi szolgáltatóval a fogyasztó vitás helyzetbe kerül, úgy a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat segítségért, azzal az előfeltétellel, hogy előzetesen megkísérelte vitás ügyét rendezni a pénzügyi szolgáltatóval.

Idén januártól azonban változás történt a Pénzügyi Békéltető Testület előtt folytatható ügyintézési lehetőségekben, ugyanis megváltozott a digitális ügyintézés módja. Korábban egy alkalmazást kellett letölteni az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez, ám ez januártól annyiban egyszerűbbé vált, hogy már közvetlenül a PBT honlapjáról eljuttathatják kérelmeiket a fogyasztók, s nincs szükség az alkalmazás letöltésére.

Megjelent a friss ECOVIS HUNGARY LEGAL HÍRLEVÉL

Benne kiemelt témánk: Duplájára emelkedett az apaszabadság időtartama

További aktuális híreket olvashat előadásainkról és a legújabb cikkeket Bányajog és Közbesz blogjainkból.

Az ügyintézés megkezdéséhez azonban az ügyfélkapus azonosítás ebben az esetben sem hagyható el. Tekintettel arra, hogy a PBT eljárásaiban formakényszerről beszélhetünk, nagyban segít ez az új online felület abban, hogy minden szükséges adatot megadjunk, hiszen ha valamit elírunk vagy kihagyunk, akkor erre egy felugró ablakban figyelmeztetést kapunk. Arról is informál minket ez a felület, hogy milyen iratok csatolása szükséges, ezzel pedig az eljárás is gyorsabbá válhat, hiszen így már a kérelmünk benyújtásakor minden szükséges dokumentumot el tudunk juttatni a PBT felé. További pozitívum például, hogy az űrlap kitöltését félbehagyhatjuk, hiszen a rendszer el tudja menteni azt, s 60 napig lehetőségünk van befejezni kérelmünket, így később nem szükséges az űrlap kitöltését elölről kezdeni.

Mindezek mellett fontos figyelemmel lenni arra, hogy az elektronikusan benyújtott kérelmünkre a választ az ügyfélkapunkra fogja megküldeni a PBT. Abban az esetben pedig, ha azt nem vesszük át, az ügyfélkapus tárhelyről 30 napon belül automatikusan törlésre kerülnek a le nem töltött iratok, ám azok kézbesítettnek minősülnek (a postai úton kézbesített, s át nem vett iratokhoz hasonlóan). 

Ingatlanok és Építőipari ügyletek ÁFA-ja és számlázása 2024

Ingatlanok és Építőipari ügyletek ÁFA-ja és számlázása 2024
Kézikönyv (Belföldi és Nemzetközi ügyletek)

Szerző: Dr. Csátaljay Zsuzsanna
Formátum, terjedelem: B/5-ös formátum, 620 oldal
Megjelenés: 2024. február 23.

Kedvezményes ár:
22.900 Ft + áfa helyett 19.900 Ft + áfa


Előrendelés ITT>>

Természetesen a fenti újítások mellett még mindig megkereshető a PBT postai úton is, illetve a kérelmek személyesen is leadhatóak, hiszen vannak olyan fogyasztók, akik papír alapon magabiztosabban tudnak ügyet intézni, mint elektronikusan.

A blogcikk tájékoztató jelleggel készült, nem minősül egyedi ügyre alkalmazható hivatalos jogi véleménynek vagy jogi állásfoglalásnak. Az Ecovis Hungary Legal a jelen blogcikk egyedi ügyben történő felhasználásáért a jogi felelősségét kizárja.

Dr. Molnár Gergő Zsolt

Dr. Molnár Gergő Zsolt
Ecovis Hungary Legal
Ügyvéd | Partner
Bihary, B. Szabó, Jean, Zalavári és Társai Ügyvédi Iroda
gergo.molnar@ecovis.hu
A szerző szakmai profilja